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Automobilista 2AMS2 - Actualizaciones

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Orcajavi Andalucia
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Javi González
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AMS2 - Actualizaciones

#1

Mensaje por Orcajavi »

Actualizaciones Automobilista 2

Ya ha salio la versión 1.0 del juego. Para todos aquellos que lo comprasen en el Acceso temprano, e incluso para aquellos que lo compren ahora que está en oferta, recibirán gratis el DLC de Hockenheim con sus variantes, cuando este salga.

Reiza Studios escribió:

Mencionamos en la Actualización de desarrollo anterior que mantendríamos el sistema Multi Ranking hasta que estuviéramos seguros de que lo teníamos asegurado, más específicamente con la integración de un sistema anticheat. Esto aún está pendiente.

Como referencia, a continuación hay un resumen de todos los bits en los que estamos detrás de lo que esperábamos tener en este momento y cuál es la situación para cada uno:
Contenido (GT3, GT4 y dos autos Classic DTM): progresando, pero varios de estos todavía están retenidos por cuellos de botella en las licencias.

Localización para otros idiomas: se necesita resolver el núcleo de la interfaz de usuario necesario para que el trabajo recién haya comenzado.

Animaciones: la mayoría de los problemas de animación relacionados con el automóvil que estaban pendientes sobre EA (conductores, limpiaparabrisas, suspensión) han llegado a esta versión, pero a algunos automóviles aún les faltan algunos bits.

Modo Campeonato: muy limitado en esta versión en términos de contenido y funcionalidad.

Sistema de clasificación multijugador: integración pendiente del sistema anticheat.

Con la excepción de los autos nuevos que ahora están en gran medida fuera de nuestro control, y el sistema de clasificación múltiple que probablemente necesitará un poco más de tiempo para unirse, deberíamos poder ponernos al día con todas estas tareas en el transcurso de julio.

Aquí dejo lo que trae esta 1.0:

Versión en inglés

We are also happy to say we have also fulfilled the majority of the goals we had set out to achieve during Early Access, and the little bits that are still due should not take much longer. The official release of course does not mean the game is done - as we keep stressing AMS2 is a long-term project which will continue to see major game updates covering every front of development and bundles of new cars and tracks (free and paid) being released in a monthly basis all the way to the end of the year and beyond - the V1 milestone is all but the end of the beginning, a solid baseline upon which we will continue to build on for a long time.

With release time coinciding with the Steam Summer sale we have elected to keep the current 20% Early Access discount embedded in the pricing for a few more weeks. Not only that - with Hockenheimring scheduled to be our first DLC soon, everyone who bought the Game in Early Access or comes to buy it before the end of the Steam Summer Sale will receive the Hockenheimring DLC (which includes 1977, 1988 and 2001 historical versions) for free!

Important Notes:

If you already had the game in Early Access please delete your local MyDocs/Automobilista 2 folder to reset your configurations to avoid issues with this release.
The Stock Car 2020 series, Bathurst and championship mode as very late additions to this release and are still considered WIP
As previously announced, the Early Access Time Trial boards will be reset with this v1.0 release, but this may take a few hours to propagate.
There should be complementary builds tomorrow and Friday to wrap up a few loose ends on this release, but nothing that should greatly deter your enjoyment!

Below is the full V0.9.7.0 - V1.0.0 CHANGELOG:

CONTENT - NEW TRACKS
Added Bathurst Track
Added Brasilia Track (2 layouts)
Added Granja Viana kart track (4 layouts)
Added Cascais Portugal Track
CONTENT - NEW CARS
Added Stock Car 2020 Series
Added Copa Montana series
Added Opala Stock Cars 1979 Season
Added 2018 Camaro SS to Street Cars Series
Added F-Retro Gen1 Series (also featuring official Brabham BT44, Lotus 72E, Mclaren M23 Grand Prix cars)
Added Ginetta G55 GT4 Supercup Series
Added Ginetta G58 prototype to P1 Class

GENERAL
Added DRS rules for F-Ultimate & F-Reiza series ( valid only for tracks with DRS zones - Azure, Kansai, Interlagos, Montreal and Spielberg)
Reduced fraction of a lap that invalidates the next one if driver goes off track in Time Trial mode
Provisionally set pit speed limit to 120 km/h & added pit speed limiter for all historical cars to minimise potential issues in initial release (may revisit this later for historical accuracy when required features for proper functionality is coded in)
Reduced distance required for AI to pick up speed leaving pits
Removed stop-go from first speeding penalty
Reduced stop-go penalty from speeding penalty a 2nd Time
Doubled speed tolerance for temporarily going over speed limit
Reduced pitstop time penalty from hitting crew or wrong area
Reduced slowdown time to pay track limit penalty
Corrected F-V10 pit speed limit
Increased time to remove player from session when black-flagged

UI & HUD
Fixed Old Stock info to display correct number of gears
Corrected Jacarepagua Historic length info
Corrected Copa Montana Gearbox information
Added missing ibarra HUD trackmap

PHYSICS
Added DRS functionality to AJR Chevy V8, Sigma P1, F-Reiza, F-Ultimate
Added parameter for blending Physx & original physics for vehicle collisions with walls (hopefully eliminating "sticky wall" effect)
Front and rear wings for all formula cars now detatch with damage
Slightly reduced draft effects
Further revisions to adhesive friction curve with velocity & minor tread adjustments for all tyres (dry & wet)
Slightly increased load stiffness with tyre pressure for F-Ultimate, F-Reiza, F-V10, GT, Prototype classes
Increased front tyre sidewall stiffness for Stock Car, Ultima Race, Sprint Race & all prototypes for better compliance & less bouncing at high speed
Stiffened up default SuperV8 suspension rates
Fixed Metalmoro AJR excessive brake duct cooling
Revised aero & suspension damage properties for cars that still had provisional values
Fully revised kart physics & AI (all classes)
Further callibration of AI throttle application
Minor adjustments to P3, P4, Super V8, F-Vee, Copa Fusca, Copa Uno, Opala 1979 & Old Stock tyres
Decreased brake fade when below optimal temperature
Adjusted default steering lock for Karts, F-Vee
Revised F-Vintage & F-Retro V12 engine torque curves
Removed onboard brake bias and adjustable roll bars for cars that shouldnt have it
Slightly inreased base tyre carcass load stiffness for
Minor tyre tread adjustments to F-Retro, GT4 tyre treads
Lowered FFB smoothing for F-Trainer, F-Vintage, MCR
Lowered brake heating for steel brakes
Slightly increased SuperV8 downforce
Fixed minor innacuracies in F-Ultimate & F-Trainer tyre diameter
Reduced Camaro SS tolerance for shifting without clutch
Adjusted suspension damage thresholds
Adjusted Sigma diffuser aero
Fixed Opala Old Stock engine (now uses proper 300 HP variant)
Reduced ARC Camaro default steering ratio
Moved Fusca default brake bias slightly rearwards

AI
Improved AI throttle application logic so it differs from slow to mid & high speed corners (less hesitation exiting those corners)
Enabled different throttle, brake and line accuracy ranges according to AI driver skill (custom AI drivers per series to better explore these ranges still to be added)
Reduced range for AI drivers to stray off ideal line & smoothed transitions when exploring different lines
Adjusted AI damper rates to avoid bouncing / rolling over higher curbs
Further increased AI Strength range (slower @ 70%, faster @ 120%) for all cars
Slightly increased AI willingness to condede position when overtaken
Adjusted AI speed under blue flag / off track / damaged car
Reduced maximum AI lateral offset from ideal line

AUDIO
Adjusted surface sound gain (prevent crackling on limiter)
Disabled automatic toggling of headphone downmix mode.
Fixed error where 4.0 channel configuration in windows resulted in 5.1 mixing mode in-game
Placed limiter on surface sound bus .
Limiter in stereo output mode is controlled from game code; output set to -6dB to avoid possible output overloading
.F-Vintage: Updated gear change sound
Ultima GTR (both versions) adjusted gearchange sound volume.
Adjusted engine sound position & gearbox sound position for all cars (gearshifts should no longer be offset to the side)
Fixed "moving" shift sounds on multiple open wheelers
Improved Caterham Academy engine loops
Improved loops on several 4-cylinder Duratec engine sounds

TRACKS
Updated trackside advertising for international tracks
Updated 3D grass shader
Updated road shader
Disabled 3D grass rendering in rear view mirrors
Adjusted far fog climate values (adds a little more haze to the horizon)
Imola: Fixed transparent trees
Kyalami Historic: Improved AI fast line
Revised trackside TV cameras for Adelaide, Adelaide Historic, Interlagos, VeloCittá
Fixed bug with Ortona crowds
Fixed Azure map coordinates
Added ambient reverb to new tracks that still didn´t have them

VEHICLES
Added wiper animations and cockpit vibrations for Metalmoro AJR, Sigma P1, Opala (all variantes)
Added DRS wing animation for F-Ultimate, F-Reiza, Sigma P1, AJR Chevy & Honda Turbo
Added suspension animation for F-Ultimate, F-Reiza, F-V10, F-V12, F-Vee
Adjusted driver model & animations for Ultima GTR, AJR, ARC Camaro, Puma GTE, F-Classic G1M2, G3M2
Corrected bugs in 3D animations of F-Vintage, F-Trainer
Adjusted MRX collision mesh
Revised backfire logic for all cars that have it (less backfiring in upshifts, more in downshifts / lifting)
Increased headlight range at night for all cars
Fixed duplicated Uno in Copa Classic B
Adjusted upper driver model LOD switching (fixes the driver appearing to "duck" as car approaches TV cam)
Fixed RPM bar / lights for G55, Opala
Improved Vertex AO for F-Classic tyres
Added batch of new liveries for Kart GX390

Con el tiempo de lanzamiento coincidiendo con la venta de Steam Summer, hemos optado por mantener el descuento actual del 20% de acceso anticipado incluido en el precio por unas pocas semanas más. No solo eso: con Hockenheimring programado para ser nuestro primer DLC pronto, todos los que compraron el Juego en Early Access o vienen a comprarlo antes del final de Steam Summer Sale recibirán el DLC de Hockenheimring (que incluye versiones históricas de 1977, 1988 y 2001 ) ¡gratis!

Notas importantes:

Si ya tenía el juego en Early Access, elimine su carpeta local MyDocs / Automobilista 2 para restablecer sus configuraciones y evitar problemas con esta versión.

La serie Stock Car 2020, Bathurst y el modo campeonato son adiciones muy tardías a este lanzamiento y todavía se consideran WIP.

Como se anunció anteriormente, las placas de Prueba de tiempo de acceso temprano se restablecerán con esta versión v1.0, pero esto puede demorar algunas horas en propagarse.
Debería haber compilaciones complementarias mañana y viernes para concluir algunos cabos sueltos en esta versión, ¡pero nada que pueda disuadirlo en gran medida!

A continuación se muestra el completo V0.9.7.0 - V1.0.0 CHANGELOG:

CONTENIDO - NUEVAS PISTAS
Pista Bathurst agregada
Pista Brasilia agregada (2 diseños)
Pista de kart de Granja Viana agregada (4 diseños)
Pista Cascais Portugal agregada
CONTENIDO - COCHES NUEVOS
Se agregó Stock Car 2020 Series
Serie Copa Montana agregada
Agregado Opala Stock Cars 1979 Season
Se agregó el Camaro SS 2018 a la serie Street Cars
Se agregó la serie F-Retro Gen1 (también con los coches oficiales Brabham BT44, Lotus 72E, Mclaren M23 Grand Prix)
Se agregó la serie Ginetta G55 GT4 Supercup
Se agregó el prototipo Ginetta G58 a la clase P1

GENERAL
Se agregaron reglas DRS para las series F-Ultimate y F-Reiza (válido solo para pistas con zonas DRS: Azure, Kansai, Interlagos, Montreal y Spielberg)
Fracción reducida de una vuelta que invalida la siguiente si el conductor se desvía del modo Contrarreloj
Provisionalmente establezca el límite de velocidad de foso en 120 km / hy se agregó un limitador de velocidad de foso para todos los autos históricos para minimizar los posibles problemas en la versión inicial (puede revisar esto más adelante para mayor precisión histórica cuando se codifiquen las características requeridas para una funcionalidad adecuada)
Distancia reducida requerida para que la IA aumente la velocidad dejando hoyos
Se eliminó el stop-go de la primera penalización por exceso de velocidad.
Reducción de la penalización stop-go de la penalización por exceso de velocidad por segunda vez
Tolerancia de velocidad doble para superar temporalmente el límite de velocidad
Reducción de la penalización del tiempo de parada en boxes por golpear a la tripulación o al área incorrecta
Reducción del tiempo de desaceleración para pagar la penalización del límite de seguimiento
Corrected F-V10 pit speed limit
Increased time to remove player from session when black-flagged

UI & HUD
Fixed Old Stock info to display correct number of gears
Corrected Jacarepagua Historic length info
Corrected Copa Montana Gearbox information
Added missing ibarra HUD trackmap

PHYSICS
Added DRS functionality to AJR Chevy V8, Sigma P1, F-Reiza, F-Ultimate
Added parameter for blending Physx & original physics for vehicle collisions with walls (hopefully eliminating "sticky wall" effect)
Front and rear wings for all formula cars now detatch with damage
Slightly reduced draft effects
Further revisions to adhesive friction curve with velocity & minor tread adjustments for all tyres (dry & wet)
Slightly increased load stiffness with tyre pressure for F-Ultimate, F-Reiza, F-V10, GT, Prototype classes
Increased front tyre sidewall stiffness for Stock Car, Ultima Race, Sprint Race & all prototypes for better compliance & less bouncing at high speed
Stiffened up default SuperV8 suspension rates
Fixed Metalmoro AJR excessive brake duct cooling
Revised aero & suspension damage properties for cars that still had provisional values
Fully revised kart physics & AI (all classes)
Further callibration of AI throttle application
Minor adjustments to P3, P4, Super V8, F-Vee, Copa Fusca, Copa Uno, Opala 1979 & Old Stock tyres
Decreased brake fade when below optimal temperature
Adjusted default steering lock for Karts, F-Vee
Revised F-Vintage & F-Retro V12 engine torque curves
Removed onboard brake bias and adjustable roll bars for cars that shouldnt have it
Slightly inreased base tyre carcass load stiffness for
Minor tyre tread adjustments to F-Retro, GT4 tyre treads
Lowered FFB smoothing for F-Trainer, F-Vintage, MCR
Lowered brake heating for steel brakes
Slightly increased SuperV8 downforce
Fixed minor innacuracies in F-Ultimate & F-Trainer tyre diameter
Reduced Camaro SS tolerance for shifting without clutch
Adjusted suspension damage thresholds
Adjusted Sigma diffuser aero
Fixed Opala Old Stock engine (now uses proper 300 HP variant)
Reduced ARC Camaro default steering ratio
Moved Fusca default brake bias slightly rearwards

AI
Improved AI throttle application logic so it differs from slow to mid & high speed corners (less hesitation exiting those corners)
Enabled different throttle, brake and line accuracy ranges according to AI driver skill (custom AI drivers per series to better explore these ranges still to be added)
Reduced range for AI drivers to stray off ideal line & smoothed transitions when exploring different lines
Adjusted AI damper rates to avoid bouncing / rolling over higher curbs
Further increased AI Strength range (slower @ 70%, faster @ 120%) for all cars
Slightly increased AI willingness to condede position when overtaken
Adjusted AI speed under blue flag / off track / damaged car
Reduced maximum AI lateral offset from ideal line

AUDIO
Adjusted surface sound gain (prevent crackling on limiter)
Disabled automatic toggling of headphone downmix mode.
Fixed error where 4.0 channel configuration in windows resulted in 5.1 mixing mode in-game
Placed limiter on surface sound bus .
Limiter in stereo output mode is controlled from game code; output set to -6dB to avoid possible output overloading
.F-Vintage: Updated gear change sound
Ultima GTR (ambas versiones) volumen de sonido de cambio de marchas ajustado.
Se ajustó la posición de sonido del motor y la posición de sonido de la caja de cambios para todos los automóviles (los cambios de marcha ya no deberían desplazarse hacia un lado)
Se corrigieron los sonidos de cambio "en movimiento" en múltiples ruedas abiertas
Bucles de motor de la Academia Caterham mejorados
Bucles mejorados en varios sonidos de motor Duratec de 4 cilindros

PISTAS
Publicidad actualizada en la pista para pistas internacionales
Sombreador de hierba 3D actualizado
Shader de carretera actualizado
Renderizado de hierba 3D deshabilitado en espejos retrovisores
Valores ajustados del clima de niebla lejana (agrega un poco más de bruma al horizonte)
Imola: árboles transparentes fijos
Kyalami Historic: línea rápida de IA mejorada
Cámaras de TV en tierra revisadas para Adelaide, Adelaide Historic, Interlagos, VeloCittá
Error solucionado con multitudes de Ortona
Corregidas las coordenadas del mapa de Azure
Se agregó reverberación ambiental a nuevas pistas que aún no las tenían

VEHICULOS
Se agregaron animaciones de limpiaparabrisas y vibraciones de cabina para Metalmoro AJR, Sigma P1, Opala (todas las variantes)
Se agregó animación de alas DRS para F-Ultimate, F-Reiza, Sigma P1, AJR Chevy y Honda Turbo
Se agregó animación de suspensión para F-Ultimate, F-Reiza, F-V10, F-V12, F-Vee
Modelo de controlador y animaciones ajustados para Ultima GTR, AJR, ARC Camaro, Puma GTE, F-Classic G1M2, G3M2
Errores corregidos en animaciones 3D de F-Vintage, F-Trainer
Malla de colisión MRX ajustada
Se revisó la lógica de retroceso para todos los automóviles que lo tienen (menos retroceso en cambios ascendentes, más en cambios descendentes / levantamiento)
Mayor alcance de faros en la noche para todos los autos
Se corrigió Uno duplicado en Copa Classic B
Cambio de LOD del modelo del conductor superior ajustado (corrige que el conductor parezca "agacharse" cuando el automóvil se acerca a la cámara de TV)
Barras / luces RPM fijas para G55, Opala
Vertex AO mejorado para neumáticos F-Classic
Se agregó un lote de nuevas libreas para Kart GX390

Última edición por Orcajavi el 01 Jul 2020, 19:21, editado 1 vez en total.
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